Over ons
Over ons
Producten
Producten
Bekijk onderstaande blogs voor het laatste nieuws
Bekijk onderstaande blogs voor het laatste nieuws
Costa
Jaarbegroting
Het vaststellen van de begroting is een jaarlijks terugkerend en vaak hectisch proces, waarbij veel afdelingen betrokken zijn. Om dit soepel te laten verlopen is geen sinecure. Zeker omdat de juiste tools hiervoor vaak ontbreken. Zo maken veel organisaties bijvoorbeeld gebruik van Excel, waarbij teveel tijd verloren gaat aan het verzamelen, consolideren en controleren van data. CostA laat de hectiek verdwijnen en zorgt voor rust als de deadlines naderen! Het gebruik van CostA resulteert in een veel kortere doorlooptijd van het proces en zorgt dat veel handmatig werk wordt voorkomen.
Voordelen CostA Jaarbegroting:
-
Alle gegevens worden systematisch opgeslagen in één database.
-
Gebruikers kunnen gelijktijdig hun werk doen.
-
Ondersteuning van het decentrale en centrale begrotingsproces, waarbij u altijd zicht heeft in status van het begrotingsproces.
-
Door slim gebruik te maken van normen, wordt een deel van de financiële planning automatisch doorgerekend op basis van de ingevoerde productievolumes en formatieaantallen.
-
Het aanpassen en doorrekenen van normen, tarieven en tariefafspraken is tijdens het proces mogelijk.
-
Plannen van één begroting kan met behulp van meerdere scenario’s.
-
Optioneel kunnen meerjarenbegrotingen gemaakt worden.
-
De resultaten worden gepresenteerd in overzichtelijke rapportages, geconsolideerd op alle niveaus van uw organisatie.
-
Data is makkelijk naar de MS Office omgeving te exporteren.
-
Altijd en overal toegankelijk binnen een veilige cloud omgeving.
Costa
Jaarbegroting
Het vaststellen van de begroting is een jaarlijks terugkerend en vaak hectisch proces, waarbij veel afdelingen betrokken zijn. Om dit soepel te laten verlopen is geen sinecure. Zeker omdat de juiste tools hiervoor vaak ontbreken. Zo maken veel organisaties bijvoorbeeld gebruik van Excel, waarbij teveel tijd verloren gaat aan het verzamelen, consolideren en controleren van data. CostA laat de hectiek verdwijnen en zorgt voor rust als de deadlines naderen! Het gebruik van CostA resulteert in een veel kortere doorlooptijd van het proces en zorgt dat veel handmatig werk wordt voorkomen.
Voordelen CostA Jaarbegroting:
-
Alle gegevens worden systematisch opgeslagen in één database.
-
Gebruikers kunnen gelijktijdig hun werk doen.
-
Ondersteuning van het decentrale en centrale begrotingsproces, waarbij u altijd zicht heeft in status van het begrotingsproces.
-
Door slim gebruik te maken van normen, wordt een deel van de financiële planning automatisch doorgerekend op basis van de ingevoerde productievolumes en formatieaantallen.
-
Het aanpassen en doorrekenen van normen, tarieven en tariefafspraken is tijdens het proces mogelijk.
-
Plannen van één begroting kan met behulp van meerdere scenario’s.
-
Optioneel kunnen meerjarenbegrotingen gemaakt worden.
-
De resultaten worden gepresenteerd in overzichtelijke rapportages, geconsolideerd op alle niveaus van uw organisatie.
-
Data is makkelijk naar de MS Office omgeving te exporteren.
-
Altijd en overal toegankelijk binnen een veilige cloud omgeving.
Costa
Kostprijzen
In de zich steeds sneller ontwikkelende marktwerking zijn organisaties op zoek naar adequate oplossingen om de kostprijzen van hun producten inzichtelijk en bestuurbaar te maken. Het management heeft behoefte aan inzicht in de producten waarvan de exploitatie rendabel is en waar geld bij moet.
Een goed opgezet kostprijsmodel biedt uw organisatie een belangrijk handvat voor kwaliteit en continuïteit in de bedrijfsvoering:
-
Geeft inzicht op product niveau in de opbouw van de kosten; de kostprijs en het rendement!
-
Maakt indirecte activiteiten / kosten helder en transparant; inclusief de drijvende kracht achter deze activiteiten (omvang
formatie; omvang cliëntenbestand, etc.) -
Geeft in geografisch georganiseerde organisaties de mogelijkheid om intern te benchmarken; tussen de verschillende regio’s
-
Ondersteunt de strategische besluitvorming in het management
-
Geeft inzicht in de onderhandelingsruimte met partijen die zorg inkopen
De belangrijkste kenmerken van CostA
Kostprijsberekening zijn:
-
Gebaseerd op scenario denken: meerdere scenario’s in zelfde omgeving op te zetten op basis van bijvoorbeeld budget of realisatie gegevens.
-
Flexibel en eenduidig qua opzet en structuren: u bepaalt zelf welke gelaagdheid voor uw model nodig is en welke objecten (activiteiten en producten) er nodig zijn. Door middel van een hiërarchie structuur is de navigatie door het model uitermate gebruikersvriendelijk.
-
Vanuit één cockpit kunt u het hele model onderhouden; zowel qua objecten, kostenlading als kostenverdeling met behulp van verschillende verdeelsleutels (bijvoorbeeld op basis van personele inzet; productie volumes, etc.).
-
Onderdeel van stabiele database omgeving met user autorisatie, mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk aan een scenario / model te werken én veilige data opslag.
-
Doordat CostA is gebaseerd op Windows technologie, is het importeren van data vanuit MS Office (Excel) en het exporteren eenvoudig.
-
Voor Logis gaat de inrichting van een kostprijs model verder dan de aanschaf van software. Wanneer u interesse heeft in een gesprek over de mogelijkheden om te komen tot een kostprijs model voor uw organisatie dan maken wij graag een afspraak voor een nadere kennismaking.
Costa
Kostprijzen
In de zich steeds sneller ontwikkelende marktwerking zijn organisaties op zoek naar adequate oplossingen om de kostprijzen van hun producten inzichtelijk en bestuurbaar te maken. Het management heeft behoefte aan inzicht in de producten waarvan de exploitatie rendabel is en waar geld bij moet.
Een goed opgezet kostprijsmodel biedt uw organisatie een belangrijk handvat voor kwaliteit en continuïteit in de bedrijfsvoering:
-
Geeft inzicht op product niveau in de opbouw van de kosten; de kostprijs en het rendement!
-
Maakt indirecte activiteiten / kosten helder en transparant; inclusief de drijvende kracht achter deze activiteiten (omvang
formatie; omvang cliëntenbestand, etc.) -
Geeft in geografisch georganiseerde organisaties de mogelijkheid om intern te benchmarken; tussen de verschillende regio’s
-
Ondersteunt de strategische besluitvorming in het management
-
Geeft inzicht in de onderhandelingsruimte met partijen die zorg inkopen
De belangrijkste kenmerken van CostA
Kostprijsberekening zijn:
-
Gebaseerd op scenario denken: meerdere scenario’s in zelfde omgeving op te zetten op basis van bijvoorbeeld budget of realisatie gegevens.
-
Flexibel en eenduidig qua opzet en structuren: u bepaalt zelf welke gelaagdheid voor uw model nodig is en welke objecten (activiteiten en producten) er nodig zijn. Door middel van een hiërarchie structuur is de navigatie door het model uitermate gebruikersvriendelijk.
-
Vanuit één cockpit kunt u het hele model onderhouden; zowel qua objecten, kostenlading als kostenverdeling met behulp van verschillende verdeelsleutels (bijvoorbeeld op basis van personele inzet; productie volumes, etc.).
-
Onderdeel van stabiele database omgeving met user autorisatie, mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk aan een scenario / model te werken én veilige data opslag.
-
Doordat CostA is gebaseerd op Windows technologie, is het importeren van data vanuit MS Office (Excel) en het exporteren eenvoudig.
-
Voor Logis gaat de inrichting van een kostprijs model verder dan de aanschaf van software. Wanneer u interesse heeft in een gesprek over de mogelijkheden om te komen tot een kostprijs model voor uw organisatie dan maken wij graag een afspraak voor een nadere kennismaking.
Costa
Kostprijzen
In de zich steeds sneller ontwikkelende marktwerking zijn organisaties op zoek naar adequate oplossingen om de kostprijzen van hun producten inzichtelijk en bestuurbaar te maken. Het management heeft behoefte aan inzicht in de producten waarvan de exploitatie rendabel is en waar geld bij moet.
Een goed opgezet kostprijsmodel biedt uw organisatie een belangrijk handvat voor kwaliteit en continuïteit in de bedrijfsvoering:
-
Geeft inzicht op product niveau in de opbouw van de kosten; de kostprijs en het rendement!
-
Maakt indirecte activiteiten / kosten helder en transparant; inclusief de drijvende kracht achter deze activiteiten (omvang
formatie; omvang cliëntenbestand, etc.) -
Geeft in geografisch georganiseerde organisaties de mogelijkheid om intern te benchmarken; tussen de verschillende regio’s
-
Ondersteunt de strategische besluitvorming in het management
-
Geeft inzicht in de onderhandelingsruimte met partijen die zorg inkopen
De belangrijkste kenmerken van CostA
Kostprijsberekening zijn:
-
Gebaseerd op scenario denken: meerdere scenario’s in zelfde omgeving op te zetten op basis van bijvoorbeeld budget of realisatie gegevens.
-
Flexibel en eenduidig qua opzet en structuren: u bepaalt zelf welke gelaagdheid voor uw model nodig is en welke objecten (activiteiten en producten) er nodig zijn. Door middel van een hiërarchie structuur is de navigatie door het model uitermate gebruikersvriendelijk.
-
Vanuit één cockpit kunt u het hele model onderhouden; zowel qua objecten, kostenlading als kostenverdeling met behulp van verschillende verdeelsleutels (bijvoorbeeld op basis van personele inzet; productie volumes, etc.).
-
Onderdeel van stabiele database omgeving met user autorisatie, mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk aan een scenario / model te werken én veilige data opslag.
-
Doordat CostA is gebaseerd op Windows technologie, is het importeren van data vanuit MS Office (Excel) en het exporteren eenvoudig.
-
Voor Logis gaat de inrichting van een kostprijs model verder dan de aanschaf van software. Wanneer u interesse heeft in een gesprek over de mogelijkheden om te komen tot een kostprijs model voor uw organisatie dan maken wij graag een afspraak voor een nadere kennismaking.
Marcel Hesselink, Business Controller:
“Met CostA hoeven ons niet meer bezig te houden met het onderhouden van vele excel bladen die we gebruikten binnen het begrotingsproces. Dat ging ons steeds meer tijd kosten en de kans op fouten werd steeds groter. De Planning en Control medewerkers kunnen nu meer tijd besteden aan het adviseren van de budgethouders. Diverse functies, zoals scenario analyse, meerjarenplanning en liquiditeitsplanning geven hierbij ondersteuning. Dankzij de gerealiseerde koppeling met ons management informatie systeem kunnen wij de gebruikers voorzien van de gewenste rapportages. In de toekomst moeten we steeds beter inzicht krijgen in onze kosten en opbrengsten. Met de module kostprijsberekening is Ambiq hier op voorbereid”.
Ambiq is een deskundig orthopedagogisch centrum met ca. 1.100 medewerkers. Eén organisatie, met focus op alle mensen met een licht verstandelijke beperking. We bieden zorg vanuit een vertrouwde basis, en met constante aandacht voor het ontwikkelen van behandel- en begeleidingsvormen. Betrouwbaar, onderscheidend, toegankelijk en innovatief zijn hierbij belangrijke kernbegrippen. Met vestigingen in Twente, Salland en Drenthe heeft Ambiq stevige wortels in het noorden en oosten van Nederland.
De implementatie van CostA for Care
Na een selectietraject heeft Ambiq CostA for Care geselecteerd. De belangrijkste redenen voor Ambiq om te kiezen voor CostA for Care lagen op het vlak van functionaliteit, invoering en onderhoud. Al tijdens de demonstratie van CostA for Care was het voor Ambiq duidelijk dat minimaal 80% van de gewenste functionaliteit reeds beschikbaar was. De overige eisen waren snel te realiseren. Dit gaf Ambiq het vertrouwen in de flexibiliteit van de software, die benodigd is bij o.a. veranderende wet- en regelgeving.
Drie maanden na de selectie is CostA for Care voor het begrotingsproces in gebruik genomen.